воскресенье, 10 мая 2015 г.

დღევანდელი გაკვეთილების მიზნები და ინდიკატორები

დღეს ისევ მოსმენის გაკვეთილები მექნება; აი ჩემი გაკვეთილების მიზნები

 მოსმენა

  • განსაზღვრავს რეპორტაჟის მიზანს, თემას;
  • იგებს ძირითად შინაარსს;
  • განარჩევს მთავარ და არამთავარ საკითხებს;
  • ამოკრებს ფაქტობრივ ინფორმაციას (ვინ, რა, სად, როდის, რამდენი,  რომელი, როგორი და სხვა);
  • მოვლენებს შორის ამოიცნობს მიზეზ-შედეგობრივ კავშირებს;
  • გამოაქვს დასკვნა მთლიანი ტექსტის გააზრების საფუძველზე.
  • ამოიცნობს ტექსტის თემას/მიზანს;
  • ამოკრებს მისთვის საინტერესო ინფორმაციას (დღე, საათი, ადგილი, ანგარიში);
  • გამოაქვს დასკვნა

    .
  • ამოიცნობს სხვადასხვა ფუნქციური სტილისათვის დამახასიათებელ ძირითად ნიშნებსა და სინტაქსურ კონსტრუქციებს (მაგ., პუბლიცIჩთური სტილისათვის -მსმენელებისადმი უშუალო მიმართვები, კითხვისა და ძახილის წინადადებების ხშირი ხმარება, ძირითადად მარტივი ენობრივი კონსტრუქციების გამოყენება და სხვა);
  • ინტონაციით განასხვავებს სათქმელის მოდალობას (შეკითხვა, თხოვნა, მოთხოვნა და სხვა);
  • ამოიცნობს შეფასება/დამოკიდებულების გამომხატველ სიტყვებსა და ენობრივ ფორმულებს და მათზე დაყრდნობით განარჩევს ფაქტს ვარაუდისაგან / დამოკიდებულებისაგან;
  • ამოიცნობს შეფასების (დამოკიდებულების) გამომხატველ სიტყვებს, სიტყვათშეხამებებს. 

 

მოსმენის სტრატეგიები

  • ცოცხალი მეტყველების/ჩანაწერის მოსმენისას იშველიებს არავერბალურ ელემენტებს  (ინტონაცია, ჟესტიკულაცია, ხმის მოდულაცია - ტემპი, სიმაღლე, ხმის ტემბრი, ილუსტრაცია, სქემა);
  • ამოიცნობს უცნობი სიტყვების, გამოთქმების მნიშვნელობას ნაცნობ ელემენტებზე დაყრდნობით (საკომუნიკაციო სიტუაცია, კონტექსტი, სიტყვის ფუძე და სხვა);
  • სათაურის, ილუსტრაციების საფუძველზე გამოთქვამს ვარაუდს ტექსტის შინაარსის შესახებ;
  • ინიშნავს უცნობ სიტყვებს მათი მნიშვნელობის გასარკვევად;
  •  მიზნის შესაბამისად ცვლის მოსმენის სტრატეგიას: ზოგადი შინაარსის გასაგებად ეყრდნობა ნაცნობ სიტყვებს, არავერბალურ ელემენტებს და ამოიცნობს საკომუნიკაციო სიტუაციას, კონტექსტს, სასაუბრო თემას;
  • .

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий