понедельник, 1 июня 2015 г.

დღევანდელი დავალება

გუშინ გადავათვალიერე გაკვეთილები იუტუბზე! საოცრებები ვნახე, თუმცა იყო მეტად საინტერესო გაკვეთილები, საინტერესო მიგნებებით..მაგრამ ერთმა, არც თუ ისე კარგმა ინგლისურის გაკვთილმა, ერთ კარგ იდეაზე გამიყვანა და დღეს ბავშვებს ეს დავალება მივეცი,...
 მოკლედ ის გაკვეთილი იყო ლონდონზე, მის ღირშესანიშნაობებზე და ა. შ. ამ ყველაფერს ხსნიდა მასწავლებელი ,რაღაც საოცარი ინგლისურით, მაგრამ ეს ნაკლებ მნიშვნელოვანია, იდეაში ამუშავებდნენ ტექსტს წიგნიდან , სლაიდ შოუ მასაწავლებლის გაკეთებული იყო ვიდეო მასწავლებლის მოძიებული და გაკვეთილზე 99%ილაპარაკა მასწავლებელმა... მე მესმის და ვიცი, რომ მასწავლებლის სიტყვას ,მართლა ვერაფერი შეცვლის და მასწავლებელი იმიტომაც არის მასწავლებელი, რომ ბევრი რამ უნდა ასწავლოს მოსწავლეს სწორედაც თავისი სიტყვის ძალით და თავისი სიტყვის საშუალებით, მაგრამ ენის სწავლებისთვის, რა თქმა უნდა, აუცილებელია, რომ მოსწავლეებმა ამ ენაზე ისაუბრონ... ამიტომ გადავწყვიტე ანალოგიურ თემაზე გაკვეთილი მეც გამეკეთებინა (  კიდევ ერთი მნიშვნელოვანი მაგალითი ჩემი უსისტემობისა , არანაირი თემატური გეგმა და სახელმძღვანელოს სისტემა და მოთხოვნები... ამ თემას მოგვიანებით დავუბრუნდები)
 ანუ დღეს ჩემს მოსწავლეებს  მივეცი ასეთი დავალება (შესავალი შეკითხვების შემდეგ)მოვიძიოთ ინფორმაცია, ინტერნეტში და სახელმძღვანელოებში ისტორიისა და ქართულის, თბილისის შესახებ- მისი ისტორია, გეოგრაფია, კულტურული ძეგლები , გამოჩენილი თბილისელები და ერთ ერთ კლასში თავად შემომთავაზეს- თბილისელი სომხები, ანუ ხვალ მე უნდა მომიტანონ მოძიებული და გადმოწერილი ინფორმაცია ამ თემებიდან ერთ ერთზე ,ხაზგასმული უცხო სიტყვებითა და გაუგებარი ადგილებით და ხვალ ტექსტების წაკითხვის შემდეგ ვიმუშავებთ უცხო სიტყვებზე და გაუგებარ ადგილებზე , ზეგ კი უნდა გამიკეთონ სლაიდ შოუ და თავად გააკეთონ პრეზენტაციები! (ტრენინგების გამო ხუთშაბათი და პარასკევი ისევ მიცდება) ამიტომ ორშაბათისთვის მივეცი ერთობლივი დავალება გააკეთონ თბილისის გეგმა თავისი ქართული აღნიშვნებით) ვნახოთ , როგორ გაართმევენ თავს.
  რაც შეეხება უსისტემობას, ვფიქრობ აი ამ თემით და გაკვეთუილების ამ სერიით არავის არაფერი უშავდება, პირიქით ბავშვები ეცნობიან თბილისს, ისევ და ისევ მუსაობენ დამოუკიდებლად! ქართულ საინფორმაციო ტექსტებზე, თავად მოძებნიან უცხო სიტყვების განმარტებებს, თავად ხშეეცდებიან გაარკვიონ რა არის გაუგებარი, ანუ დანარჩენი ტექსტი უნდა გაიგონ და შემდეგ ეტაპზე თავად უნდა შექმნან სლაიდ შოუები (დამოუკიდებლად და ქართულად !) და თავად წარმოადგინონ პრეზენტაციები! რად უნდა ახლა ამ ტემაზე ჩასატარებელ გაკვეთილებს კიდევ ერტხელ დაგეგმვა , მართლა არ მესმის, გულწრფელად ვამბობ, ჩემთვის ახლა ეს გაკვეთილი დაგეგმილი და გარკვეულია. ახლა წუთებში და წამებში თუ არ გავწერე და მიზნები თუ არ ჩამოვწერე ოფიციალურად ისე რა უშედეგოდ ჩაითვლება ეს გაკვეთილები?

Комментариев нет:

Отправить комментарий